Patrizio Di Massimo
‘The secret proceedings in the trial at Benghazi, 15 September 1931, 2009
audio piece, voice John Rayment / pezzo audio, voce di John Rayment
33′ 44”
p
This audio piece features the reading of the trial made to Omar el-Muchtar, the leader of the Libyan resistance, by the Italian government before his executuion. The interrogation is transcribed three times in a document that the artist found on a Pan-Arabic website. Each transcription has a different rhetorical form (direct, prose, juridical) manifesting itself as an overlapping of the how, to narrate the event with what to narrate. The document becomes the proof that the proof doesn’t exist since the rhetoric used takes over the objectivity of the fact and its status of proof. / Un lavoro audio audio sulle differenti letture del processo segreto al leader della resistenza libica Omar el-Muchtar da parte degli italiani prima dell’esecuzione. L’interrogatorio è trascritto nel documento che l’artista ha trovato in un sito web arabo. Ogni trascrizione ha una forma diversa di retorica (diretta, prosa, giuridico) che si manifesta come una sovrapposizione di come raccontare l’evento con cosa di narrare. Il documento testimonia che la prova non esiste in quanto la retorica utilizzata riprende l’oggettività del fatto e il suo status di prova.
p
p
Exhibited at: ‘See Reason’, SMBA, Amsterdam, 2010 – ‘Tutta la memoria del mondo’, GAM, Turin, 2010 – ‘Degree Show’, Slade School of Art, London, 2009